Η κλιμάκωση της επιδημίας κλείνει πορτοφόλια, μειώνει έσοδα και καθιστά ακριβά τα δανεικά. Παράλληλα αυξάνει τον κίνδυνο υποβαθμίσεων καθώς και αυτόν της χρεοκοπίας – Ποιες είναι οι εταιρείες που βρίσκονται στο στόχαστρο.

Από την αεροπορική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον στην Αυστραλία έως τις αμερικανικές κινηματογραφικές αλυσίδες και τα καζίνο, οι εταιρείες που είναι πιο ευάλωτες στην επιδημία του κορωνοϊού βρίσκονται αντιμέτωπες με την όλο και μεγαλύτερη πίεση των παγκόσμιων πιστωτικών αγορών.

Η κλιμάκωση της επιδημίας που απομακρύνει πελάτες και έσοδα θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποβάθμιση των αξιολογήσεων, να παρεμποδίσει τις προσπάθειες αναχρηματοδότησης και σε ορισμένες περιπτώσεις να προκαλέσει χρεοκοπίες. Και είναι μόνο οι ταξιδιωτικές εταιρείες: Οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελών αυτοκινήτων έχουν υποστεί κύματα πωλήσεων από ομολογιούχους, καθώς μειώνονται οι προσδοκίες για παγκόσμια ανάπτυξη.

Επενδυτές που επί χρόνια διέθεταν τα χρήματά τους σε όλα σχεδόν τα προσφερόμενα πιστωτικά προϊόντα, τώρα που η επιδημία έχει εξαπλωθεί σε περισσότερες από 65 χώρες οπισθοχωρούν. Αυτό τροφοδοτεί τους φόβους για μια παρατεταμένη πτώση στα assets μεγαλύτερου ρίσκου. Και ενώ οι κεντρικές τράπεζες των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιαπωνία δήλωσαν ότι είναι έτοιμες παρέχουν επιπλέον κίνητρα για τη στήριξη των πιστωτικών αγορών, δεν είναι σαφές ότι η τακτική θα λειτουργήσει αν το πρόβλημα εξελιχθεί σε μια πτώση ιστορικών διαστάσεων της καταναλωτικής ζήτησης.

Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα με κάποιες από τις εταιρείες που επενδυτές και εταιρείες αξιολόγησης παρακολουθούν στενά, καθώς αυξάνονται οι ανθρώπινες και υλικές απώλειες από τον κορωνοϊό.

Αεροπορικές εταιρείες
Η Virgin Australia Holdings: Ο μεταφορέας, που ανήκει στον όμιλο Virgine Group, του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Ρίτσαρντ Μπράνσον είδε τα ομόλογα των 425 εκατ. δολαρίων με λήξη το 2024 να πέφτουν σχεδόν 12 σεντς από την αρχή της περασμένης εβδομάδας στο ιστορικό χαμηλό των 85,2 σεντς στο δολάριο τη Δευτέρα.

Η αεροπορική εταιρεία είχε προειδοποιήσει την περασμένη εβδομάδα ότι ο κοροναϊός αναμένεται να μειώσει τα κέρδη της από 50 εκατ. δολάρια έως 75 εκατ. δολάρια στο δεύτερο εξάμηνο του 2020. Η S&P Global Ratings υποβάθμισε την περασμένη εβδομάδα το outlook της στην εταιρεία σε αρνητικό επικαλούμενη τους τουριστικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους Κινέζους υπηκόους.

Gaming
Codere: Εάν η εξάπλωση του ιού στην Ευρώπη δεν περιοριστεί, η ισπανική εταιρεία τυχερών παιχνιδιών θα δυσκολευτεί να αναχρηματοδοτήσει ομόλογα που λήγουν τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με την Lucror Analytics. Το χρέος των 500 εκατ. ευρώ που λήγει τον Νοέμβριο του 2021, έπεσε κατά 9 σεντς στο ευρώ σε περίπου 87 σεντς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

Τα καζίνο του Μακάο: Ο κόμβος τζόγου της Κίνας έκλεισε 41 καζίνο για 15 ημέρες για να περιορίσει την έκθεση στον ιό, προκαλώντας μείωση ρεκόρ στα έσοδα από τυχερά παιχνίδια τον Φεβρουάριο. Ο Μάρτιος μπορεί να έχει τα ίδια αποτελέσματα σύμφωνα με εκτίμηση της Bloomberg Intelligence.

Ταξίδια
Κρουαζιερόπλοια: Ο κλάδος είναι μεταξύ εκείνων που δέχθηκαν ισχυρό χτύπημα στις αγορές μετά και την καραντίνα του πλοίου στα ανοικτά της Ιαπωνίας με περισσότερα από 600 επιβεβαιωμένα κρούσματα. Ακολούθησαν ακυρώσεις και προειδοποιήσεις για μείωση κερδών. Ενώ οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου διαθέτουν καλές αξιολογήσεις και σχετικά ισχυρούς ισολογισμούς, η κλιμάκωση της κρίσης εγείρει ανησυχίες ότι οι αξιολογήσεις αυτές βρίσκονται σε κίνδυνο εάν ο ιός δεν περιοριστεί. Στην αγορά swap credit-default, όπου οι επενδυτές αγοράζουν ασφάλιση έναντι ζημιών για την εταιρεία Royal Caribbean Cruises Ltd., το κόστος έχει τριπλασιαστεί σε λιγότερο από μία εβδομάδα.

Tui AG: Ο γερμανός πάροχος ταξιδιωτικών υπηρεσιών υποβαθμίστηκε από την S & P σε BB- από BB με αρνητικό outlook η οποία ανέφερε ότι ο κορωναϊός θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις κρατήσεις, προσθέτοντας επιπλέον βάρος στις προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει η εταιρεία από την καθήλωση των Boeing’s 737 Max και των ασυνήθιστων καιρικών συνθηκών. Ομόλογα ύψους 300 εκατ. ευρώ της Tui, τα οποία λήγουν τον Οκτώβριο του 2021, έχουν μειωθεί σχεδόν κατά 7 σέντ ανά ευρώ στα 95.

Ναυτιλία
Η Κίνα έχει εξελιχθεί σε κυρίαρχο παίκτη της μεταφοράς εμπορευμάτων στην ναυτιλιακή βιομηχανία και πλέον τόσο τα δρομολόγια όσο και η αποστολή εμπορευμάτων έχει διαταραχθεί. Δεδομένου ότι ο ιός διακόπτει τις αλυσίδες εφοδιασμού ο ναυτιλιακός τομέας καταγράφει πληθώρα ακυρωμένων δρομολογίων, παρατεταγμάνα εμπορευματοκιβώτια και μειωμένα κόμιστα. Η CMA CGM, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, αναζητά την αναχρηματοδότηση χρέους 1 δισ. δολαρίων που λήγει τον επόμενο χρόνο, αλλά η επιδημία του κορωνοϊού αναμένεται να διαταράξει αυτά τα σχέδια. Τα ομόλογα της εταιρείας λήξεως τον Ιανουάριο του 2025 σημείωσαν άνοδο 1 μονάδας στα 65 σεντς, αλλά διαπραγματεύονταν στα 70 σεντς την περασμένη Δευτέρα.

Πηγή: Bloomberg